B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

Neked mi a kedvenc ételed?

2011.04.20. 08:17 Benyeszke

Pár napja találtam egy rendkívül elmés cikket a Velveten arról, hogy van 20 kérdés amit a pároknak meg kell válaszolni egymással kapcsolatban és csak utána lehet házasságról beszélni. Nos aki ismer tudja mi a véleményem a házasságról tehát a történet nem emiatt érdekes. Volt benne egy olyan kérdés, hogy „Mi a párja kedvenc étele?”. Részemről könnyű volt megválaszolni mert Ati majd megdöglik a Friday’s BBQ csirkeszárnyakért. De hogy nekem mi a kedvencem, azt én magam se tudom. Vagyis tudom, de ciki.

Mert kedvenc ételnek az ember egy teljes fogást képzel el, olyat amivel meg lehet lepni valakit adott esetben, vagy amit egy recept alapján többé-kevésbé el lehet készíteni. A kérdezős parti után (amiben sajnos csúnyán alulmaradtam) elgondolkodtam azon, hogy mi a kedvencem. Mi az, amiből bárhol, bármikor, bármilyen körülmények között bármekkora mennyiséget meg tudok enni. Ez kérem a főtt krumpli vegetával és majonézzel.

A szerelem még gyerekkoromban kezdődött amikor otthon krumplisalátához meg rakott krumplihoz készült héjában főtt krumpli, de néhány szem kimaradt az elkészítésből. Ekkor jöttem én a majonézzel meg a vegetával. Imádtam ezeket az alkalmakat, persze mindenki hülyének nézett, hogy a kimaradt krumplira jobban rá voltam állva mint a kész kajára.

Aztán a dolog tovább fejlődött amikor műtötték a bölcsességfogaimat (ki a helyükről), és háromszor egy hétig nehéz volt rendesen táplálkozni, akkor is ezt a remek kis kaját vettem elő, némi virslivel megspékelve.

Nos akkor íme az elkészítés: kell pár szem krumpli, héjában vagy anélkül de egészben főzve. A másik két hozzávaló tekintetében nagyon szigorú vagyok, a vegeta az a Podravka terméke, a majonéz pedig Globus. Csakis és kizárólag. Már írták itt nekem, hogy a Malackaraj szerint az Univer a legjobb, de szerintem nem.

Még egy fontos hozzávaló van, ez pedig a kés. Ugyanis a krumplit ebben az esetben úgy kell enni mint annak idején nagyapáink a szalonnát, kockázva, bicskárúl. Egy darab krumplit először vegetába majd majonézbe mártunk és kész is.


Megjegyzem ilyet kizárólag akkor szoktam "készíteni" ha egyedül vagyok, mert ugye elképzelhető, hogy más nem annyira kultiválja az ilyen kaját.


 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr202841611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beacska 2011.04.20. 09:00:17

ez vicces! a fiam éppen most kapott rá a főtt krumplira. megígértette velem, hogy mindig lesz itthon pár szem (főzve). És edzés után kotyvaszt magának vmit belőle. Azt mondta, már feljebb lépett egy szintet: nem mikrót használ, hanem tűzhelyet. Nagyon lelkes, és aranyos...:D

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.04.20. 10:31:40

@beacska: mondd neki, hogy próbálja ki ezt. Állati jó. Vagy azt, hogy a főtt krumplit meg főtt tojást hagymás-fűszerpaprikás összeforgatni, és hozzá öntött saláta. Nagyon jó!

beacska 2011.04.20. 19:15:36

én megmondom, szívesen. De egy kicsit hmmmm nem finnyás, hanem elvei vannak. Szereti a változatosságot és az újat, de van, amit meg nem enne semmi pénzért. Ilyen pl. a mustár, majonéz, kecsöp csak hogy egy nagy tábort említsek, valamint zöldségféle és gyümölcs NYERSEN semmiképpen, az utóbbi nemnyersen sem. de abból, amit felsoroltál pl. krumpil, tojás, hagyma(esetleg, sülve, párolva), meg a fűszerpaprika. De csak melegen. hidegen kizárt.
...és 76 kilóra neveltemfel így ;D, nem könnyű...
süti beállítások módosítása