B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

„Would you say your pesto is the besto?”*

2011.01.28. 09:27 Benyeszke

Szegény lovag hagyott egy keveset (meglepő módon pont két evőkanálnyit) a fenyőmagból, így tegnap elkészíthettem életem első pesto-ját. Na már itt bajban vagyok, mert ugye bizonyos idegen szavak egy idő után magyarosodnak írásban is, így fordulhat elő, hogy a Cosmopolitan azt ajánlja, hogy a csajokkal ülj be egy kapucsínóra. A hajam égnek áll ettől. Lényeg, hogy a pesto-t is láttam már pesztónak leírva és nem annyira tetszett, ugyanakkor a víz kiver ha valaki a diszkót disco-nak, a szexet meg sex-nek írja magyar szövegben.

Na persze ebből is látszik a gasztronómiai hozzáértésem, hogy a legnagyobb bajom az, hogy kell leírni amit elkészítettem.

A pesto receptje szintén a sárga könyvből származik és legalább olyan régi álmom volt kipróbálni, mint a tegnapi felfújtat.

A pesto-t hagyományosan kézzel készítették és készítik ma is az olasz asszonyok, de én inkább hálát adtam a technika fejlődésének és a karácsonyra kapott robotgépbe pakoltam a hozzávalókat. Nem mintha nem találnám romantikusnak, hogy a mozsárban (mert van az is) saját erővel dolgozzam homogénre az anyagot, de így sokkal gyorsabb volt és szerintem a végeredmény értékéből nem von le semmit a modern technológia, sőt.

Hozzávalók:
egy nagy csokor friss bazsalikom
3 gerezd fokhagyma
2 ek fenyőmag
125 ml olívaolaj
5dkg parmezán vagy pecorino


A bazsalikomot nem szabad megmosni, csak megtörölgetni.

A fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítjuk, a könyv azt írja, vegyük le a tűzről ha illatozni kezd. Tegnap írtam róla, hogy milyen finoman szabályozható a főzőlap amivel dolgozom, így sokkal tovább tartott a pirítás – mivel nehezen melegedett fel a lap - mint kellett volna, engem meg a frász kerülgetett, hogy tuti oda fog égni. Meg attól is féltem, hogy úgy járok, mint amikor egyszer lenmagot pirítottam. Teltek-múltak a percek, aztán egyszer csak elkezdtek pattogni a lenmagok, később egyre magasabbra és egyre nagyobb távolságba, ezért kénytelen voltam fedezékbe vonulni, de közben elfelejtettem elzárni a „gázt” így végül háborús övezet lett a konyhából.
Na hát a fenyőmagok nagyon rendesen viselkedtek, így semmi ilyen nem történt, szépen megpirultak és nem égtek oda.

Van egy nagyon fontos mozzanata a pesto készítésének. Miután a bazsalikomot letörölgettük és a fokhagymát megpucoltuk, üljünk le és szagolgassuk az ujjainkat. Komolyan mondom! Elképesztő illata van együtt a kettőnek.

A bazsalikomot, a fokhagymát és a fenyőmagot egy csipet sóval beletesszük a mozsárba/turmixba. Utóbbival néhány perc alatt elkészül. A keveréket átöntjük egy tálba majd evőkanalanként adjuk hozzá az olajat és a reszelt sajtot. Összességében tovább tart kifőzni a tésztát hozzá mint megcsinálni magát a szószt.


Szerintem finom lett, bár ezelőtt még sose ettem ilyet. Az esti értékelés során a pesto 2-es osztályzatot kapott, a barátom szerint „lángosos” íze van. Pontosabban arra a fokhagymás szószra emlékezteti amit a lángosra szoktunk kenni. Ebből azt gondolom picit sok volt benne a fokhagyma.

Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ilyen jó szórakozás lesz ez a projekt. Úgy látszik tényleg minden elhatározás kérdése.


* Phoebe Timnek, Jóbarátok 8. évad 5.rész
 

Szólj hozzá!

Címkék: olasz tészta pesto főzés alapkönyve

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr462619963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása