B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

Sertéskaraj barackos raguval

2011.07.21. 10:48 Benyeszke

Elég érdekes észrevételt tettem az elmúlt egy hét termése alapján: nem főztem. Persze volt kukorica, melegszendvics meg ilyesmi, ja és persze a lecsó amit nem én készítettem, de alapvetően abban mérhető a teljesítmény, hogy napokig nem volt mit ennem ebédre. Ez pedig több szempontból gáz. Ugye ebédet kell szerezni úgy, hogy általában egyedül vagyok az irodában aki felveszi a telefont. Meg kinek van kedve kifőzdéből ebédet hozni. Na tessék. Viszont ma ismét van otthon készített ebédem aminek rendkívül örülök. Ennek a receptnek az eredetije nagyjából háromszor szerepelt már a Kiskegyed Konyhája különböző számaiban, nem is értem mit gondolnak. Az alábbi már saját verzió.


Hozzávalók (4 személyre)
60 dkg sertéskaraj
2 szál póréhagyma
1 doboz őszibarackbefőtt (inkább konzerv)
2 apró chilipaprika
1 zacskó olaszos salátaöntetpor
1 ek fehérborecet
1 ek cukor
só, bors
olívaolaj

A sertéskarajt nem túl vékony szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk és félretesszük. A hagymát felkarikázzuk, a barackot felkockázzuk.

A chilit kimagozzuk és apróra vágjuk.

Egy serpenyőben olívaolajat hevítünk és a hússzeleteket oldalanként néhány perc alatt megsütjük. Utólag sózzuk és borsozzuk.

A visszamaradt zsiradékba szórjuk a salátaöntet port, hozzáadunk kb. 1 dl vizet és összeforraljuk. Hozzáadjuk a hagymát és közepes lángon pároljuk. Ha a póré félig puha, mehet bele a barack és a chili. A ragut fehérborecettel és cukorral ízesítjük, esetleg megsózzuk ha szükséges. Lefedjük és időnként megkeverve 5-7 percig pároljuk, majd fedő nélkül elpárologtatjuk a levét, szép sűrű ragacsos szósz lesz a végén.

A barackos ragut a hússzeletekkel és vajas-petrezselymes burgonyával tálaljuk. Képzeljétek tegnap igazi vajat vettem, belgát, nem az akciós Sparos darabot, hanem tényleg rendes, baromi finom vajat. Ezt használtam a krumplihoz. Nem is értem, hogy hogyan lehet a margarint előnyben részesíteni.

Akármennyire nyár és szezon van, friss gyümölcsöt soha nem használok főételekhez. A friss gyümölcs alapvetően azonnal gyomorba való, esetleg édességbe, ritkán levesbe. Na de friss barackot trancsírozni szentségtörés.

A legjobb ebben az volt tegnap, hogy csak én ehettem a raguból, mert a károgó vén varnyú képes volt háromnapos félig nyers hamburgert tolni hétfőn amitől persze gyomorrontást kapott. Így neki maradt a natúr főtt krumpli és a natúr hús. Kérdem én, ki az a hülye aki étteremből elhozott maradékot három nappal később eszik meg? Úgy, hogy már friss állapotában is kissé nyers volt? Látszik, hogy a négy kollégiumban eltöltött év nem múlt el nyomtalanul.

 

Szólj hozzá!

Címkék: ragu barack karaj csípős

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr243085720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása