B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

Parafadugó kell az öreg tyúknak?

2011.06.27. 10:18 Benyeszke

A hétvége egy részét egy kedves ismerős diplomamegszerzésének ünneplésével töltöttük. Ez annyit jelent, hogy ezen esemény apropóján a társaság minden tagja kisebb-nagyobb mértékben saturészegre itta magát. Szombaton vacsorára bográcsban főtt vörösboros marhapörkölt és nem vörösboros tyúkpörkölt volt, amit iszonyatos mennyiségű sörrel, borral, pálinkával és egyéb röviddel kísértünk. Késő este még virslit nyomattunk, majd a kemény mag természetesen kánon éneklésbe kezdett. A kevésbé kemény mag, aki kellően hülye volt ahhoz hogy egy relatíve hideg éjszakán sátorban aludjon körülbelül 2,4 méterre a danolászó részegektől egyéni terveket szőtt az óbégatók és a szüntelenül ugató kutya likvidálására.

Nem arról van szó, hogy finnyás lennék a sátorozáshoz, csak ezzel a mostanival volt pár probléma. Nem vittünk megfelelő alvóruhát, amihez lószőrből készült vendégtakarók társultak (szerencsére hálózsák mellé), amik szerintem az élő Antikrisztus megtestesítői. Éjszaka a fázástól olyan delíriumba kerültem, mint a német katonák a szovjet fronton a második világháborúban, amikor kimentek vizelni, elöntötte őket a melegség érzése (ami a fagyhalál előtti utolsó stádium) aztán ennyi volt. Ezen kívül reggelre valahogy beleépültem a sátor falába, holott tök nagy hely volt a hálófülkében. Plusz bónusz a hátam annyira beállt, hogy mozdulni nem bírtam. Természetesen volt néhány vicces dolog is, például amikor Apu – aki a fő kánonfelelős volt – aludni tért, három sátorból kellett kiválasztania hol van a helye. Viszont a jó sátorban kettő hálófülke volt, így a párom cipőjét kezdte el vizsgálni tapogatás útján, de végül sikerrel járt, pedig már azt vizionáltam, hogy beakad a lába a sátorponyvába és bezuhan a sátor üres előterébe. Igen gonosz vagyok, de ennyi jár nekem az óbégatás után.

Na de a legérdekesebb dolog most következik. Az öreg tyúk vörösbormentes perkeltjében kettő (szerintem három, de a szemem józanon se túl jó, szóval nem vitatkozom) parafadugó héderelt szolidan a lé tetején. Illuminált állapotban ez a mi a lóf*sz kategóriába került pillanatok alatt, de ugye ki kellett deríteni, hogy a dugók milyen indíttatásból végezték a bográcsban. Az ötlet Miskolc mellől származik egy nagymamától. Miszerint ha öreg a tyúk vagy a kakas és fel akarjuk gyorsítani a főzés folyamatát, néhány előzőleg sterilizált parafadugót kell adni a készülő ételhez, legyen az perkelt, leves vagy egyéb más. A magyarázatok alapján elvileg a dugó megduzzad és a képződő hőt visszaveri az edénybe és a hús hamarabb megpuhul.


Kedves Olvasók, hallottatok már erről a praktikáról?
 

5 komment

Címkék: alkohol buli praktika parafa bogrács

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr1003018138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivétel 2011.06.27. 12:19:12

Én igen..:) Rendszeresen járunk a Szürkemarha Fesztiválra, Badacsonytördemicre, ahol többször láttam már, hogy a szürkemarha-gulyás tetején is úszott a parafa, hasonló elv miatt...hogy majd hamarabb puhul::))

beacska 2011.06.28. 23:28:27

drága! amit leírtál a sátorozás kapcsán, az mifelénk az öregedéshez hasonlít ;DDD

beacska 2011.06.28. 23:29:45

@beacska: ...amikor már az annyibajnak aaannnnyiiii baja vaaaan.... ;DDD

csigafrédi 2011.06.29. 10:07:49

Én nem hallottam még ilyet, de kétlem, hogy a jobban visszaveri a hőt, mint egy fedő, bár én azt sem használok szabad tűzön. Bográcsban amúgy sem szokás siettetni a dolgokat. Legalábbis mifelénk..

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.06.29. 10:50:17

@beacska: hát én már nagyon öreg vagyok, legalábbis a biológiai korom 15-tel több mint a valós :D

@csigafrédi: az ötletgazdák azzal indokolták, hogy a tyúk nagyon öreg volt, mi meg nagyon éhesek
süti beállítások módosítása