B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

Van olyan nő aki nem szereti a mazsolát?

2011.01.31. 09:44 Benyeszke

Ezt a mazsola utálatot nem igazán értem. Elvégre aszalt szőlőről van szó. Egyszer egy gasztrofotós azt mondta, hogy a mazsola a leghaszontalanabb hozzávaló a konyhaművészetben. Hát nem tudom. Azért egy túrós palacsintába vagy vargabélesbe (amit egyébként nagyon nem szeretek) csak kell. Vajon aki nem szereti a mazsolát, az nem szereti a többi aszalt gyümölcsöt sem? Van olyan nő aki nem szereti a mazsolát? Csak mert eddig ezt kizárólag férfiaktól hallottam.

Az alábbi édességnél kompromisszumként csak a töltelék fele volt mazsolás, így viszont a mazsola nélküli csigák nem lettek olyan szép formásak, de ez nem az én gondom.

Fahéjas (részben mazsolás) csiga

Hozzávalók (12 darabhoz)

Tészta
225 g liszt
1 tasak száraz élesztő
25 g vaj
1 felvert tojás
125 ml tej
fél tk só

Töltelék
50 g puha vaj
50 g barna cukor
2 ek őrölt fahéj
mazsola
juharszirup

A lisztet az élesztővel és a sóval egy tálba tesszük, majd elmorzsoljuk benne a vajat. Utána hozzáadjuk előbb a tojást, majd a tejet és lágy tésztát gyúrunk belőle. Meleg helyen 40 percig kelesztjük.

A töltelékhez a vajat és a cukrot habosra keverjük, majd hozzáadjuk a fahéjat.

A tésztát az első kelesztés még egyszer átgyúrjuk, majd egy 30x24 cm-es téglalapot nyújtunk belőle. A deszkát nagyon jól be kell lisztezni, mert egyébként odaragad a tészta. Nekem oda is ragadt többször, akkor jól jött volna ha bevethetem a főzősműsorok azon effektjét, hogy az egyik képen még nyúlik-málik a tészta, a következőn meg már csodák csodája minden szép és jó.

A kinyújtott tésztát megkenjük a vajas krémmel majd megszórjuk mazsolával. Mint írtam korábban, ennek a tésztának csak a felére került mazsola, mert a barátom nem szereti. A recept szerint az egészet meg kell szórni.

Ezután feltekerjük a hosszú oldalán és 12 egyforma szeletre vágjuk. A vágott felükkel lefelé kivajazott tepsibe tesszük a csigákat és újabb 30 percen keresztül kelesztjük meleg helyen. Közben a sütőt előmelegítjük 190 fokra.

A második kelesztés után betesszük a sütőbe a tepsit és 20 percig sütjük a csigákat. A recept 20-30 perc sütési időt ír, ami elég széles intervallum (ez olyan, mint az adj hozzá 1-1,5 dl tejet, vagy 2-3 tojást)…20 perc bőven elég.

Nem kell megijedni, ha nyers állapotban nincs csiga formája a tésztának, mert sütés közben szépen megduzzad és kinyílik. Amikor megsültek, melegen megkenjük a csigák tetejét juharsziruppal.
 


Miután a csiga elkészült, elkezdtem csinálni a levest, ami Horváth Rozi szerint egy különleges gombaleves. Előrebocsátom, hogy tejszín helyett tejföllel készítettem, mert az volt otthon és nem akartam, hogy megromoljon. Nálunk a tejföl valahogy mindig megromlik, nem értem miért.

Elkezdtem felvágni a hagymát, majd kb. a felénél a kés lecsúszott a hagymáról bele az ujjamba. Most már tudom, hogy eddig még nem vágtam el úgy igazán a kezem. Ömlött belőle a vér, én meg úgy rohangáltam a lakásban, mint Ace Ventura amikor a lándzsákat belevágják a combjába. Persze ilyenkor jól jön egy férfi a háznál:
„Szorítsad!”
„De mit szorítsak?”
„Hát csak szorítsad!”
Aztán odamentem megmutatni a rendkívül súlyos sebesülésemet (egyébként tényleg elég ronda), erre azt mondta, hogy vigyem onnan mert mindjárt rosszul lesz.

Na hát így az aprítás további részében nem tudtam részt venni, így mint supervisor voltam jelen, ezt én sokkal jobban élveztem, mint a beosztott.

Különleges gombaleves

Hozzávalók (4 személyre)
50 dkg gomba
1 fej hagyma
olívaolaj
1 ek liszt
1 dl tejszín (vagy tejföl)
petrezselyemzöld

Ez a leves amúgy nagyon egyszerű. A hagymát és a gombát meg kell dinsztelni, majd vízzel felönteni, megízesíteni és behabarni. A habarás kétféle lehet. Ha tejszínnel van, akkor a lisztet akkor kell a gombára szórni mielőtt felöntjük vízzel. Ha tejföllel habarunk, akkor a tejfölbe kell tenni a lisztet.
 


Tapasztalataim szerint a gomba legalább olyan megosztó alapanyag mint a mazsola. Én egy fél kilós kiszerelésű tálas gombát együltő helyemben meg tudnék enni nyersen (még sose próbáltam). Persze megmosva. Viszont a gombapaprikást nem tudom megenni, lehet, hogy nem is a gomba, hanem a tejföl-pörköltalap kombó miatt.

Persze gomba alatt egyelőre a fehér csiperkegombát értem, de hamarosan más fajtákat is ki fogok próbálni. Nem, ez nem az a rész, ahol én magam szedem a gombát, aztán meg bekerülök a híradóba…van egy zöldséges a közelben, aki árul laskagombát.
 

 

3 komment

Címkék: baleset gomba mazsola horváth rozi fahéjas csiga

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr232627177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tojeger 2011.01.31. 12:17:34

mi lett a citromos hernyóval? nem kerül ide?

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.01.31. 12:26:17

@tojeger: nem akartam egyszerre túl sokat fogni, holnap lesz majd.

Ágni. 2011.09.02. 12:58:01

én csak a madártejben vagyok hajlandó megenni a mazsolát mert abban nincs mazsola íze.. :D de ott is csak azért mert Mamám mondta, hogy fiatalítja a bőrt :)) a többi aszalt gyümivel nincs gond ;)
süti beállítások módosítása