B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

Csokoládés baconchips

2011.06.08. 09:10 Benyeszke

Leszögezném, hogy nem vagyok bolond csak kísérletező kedvű. Mondjuk a gasztronómiában ez a bolond politikailag korrekt megnevezése de annyi baj legyen. A lényeg, hogy szeretem a szokatlan dolgokat, de a hasfájás amit a túl sok csokoládé okoz nem tartozik ezek közé. Egyszerűen fogalmam sincs, hogy a diétával foglalkozó szaklapok miért mondják, hogy magas kakaótartalmú csokoládét lehet nassolni, mert ettől magában olyan gyomorégést kap az ember, hogy borzalom. (Jó oké, még közben benyomtam pár Leibniz csokis kekszet de az merő véletlen volt.)

A mai posztot E/1-ben írom, mert nem hiszem, hogy bárki kedvet kapna ehhez, ha mégis, írjátok meg.

Na tehát ehhez az újszerű nasshoz két dolog kell: csokoládé és baconszalonna. Én kétféle csokoládét használtam, egy 86%-os étcsokoládét és egy Aldis kommersz tejcsokoládét.

A kétféle csokoládét megolvasztottam és tálba tettem kicsit hűlni. A bacont még nyersen nagyobb darabokra vágtam (mert arra gondoltam, hogy megsülve úgyis apró darabokra törne), és forró serpenyőben ropogósra sütöttem.


Ezután a bacondarabokat belemártottam az olvasztott csokoládéba, a felét ide a felét meg oda (mármint az egész adag felét, nem egy darabnak a felét), és kész is van.

A reakciók, összesen kettő darab: 1. Érdekes, a tejcsokis jobb. 2. Úristen mi ez, az étcsokis nem jó, a tejcsokis egész jó

Ebből arra következtetek, hogy mivel a tejcsokoládé eléggé édes, jobban ellensúlyozza a bacon sós ízét és emiatt aratott nagyobb sikert. Ennyit a 86%-os étcsokoládéról…bár lehet, hogy a közönség nem volt elég képzett, hogy megfelelően értékeljen egy ilyen remekművet. 
 

A végeredményt próbáltam valahogy normális formában tálalni, valószínűleg nem sikerült, mert mindenki egyből valami egész másra asszociál, de annyi baj legyen, legfeljebb kikerül a Subbára, de ha már megcsináltam miért ne mutatnám meg.


Összességében egy kísérletnek remek, nekem ízlett mindkettő, mondjuk én annak idején nagyanyámnál győri keksszel toltam a tavaszi felvágottat, tehát elképzelhető, hogy pöttyet elferdült az ízlésem, de szerintem akkor is jó volt. A menüvariációkba nem fogom beépíteni, mert lássuk be senkit nem lehet kényszeríteni arra, hogy csokoládés bacont egyen, bár manapság amikor lecsó meg pörkölt ízű fagylaltokat gyártanak bármi eladhatóvá válik.


 

Szólj hozzá!

Címkék: kísérlet csokoládé bacon chips szokatlan nass

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr632966968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása