B és B gasztronómiai kalandozásai

„Helyeslem azt, hogy a nők számára minden keresetmódot felszabadítsunk, azt is óhajtom, hogy nő lehessen író, művész,orvos, békebíró, kereskedő, iparűző, tanító, amellett követelem, hogy a nőt úgy neveljük, hogy azért gazdasszony is legyen: midőn a férfi jogaiban osztozik, ne szűnjék meg a nő előjogait megtartani"

Közösség

Rovatok

Friss topikok

  • Kisvirag: Szívemből szóltál... Amúgy a magyarokkal az (is) a gond, hogy nem fogják fel: ugyanez egy háromnap... (2011.11.15. 14:54) A jó magyar mentalitás
  • elcsé: Szia, nagyon klassz kis beszámoló. Szeretném tudni, mi az a szelídítő technika, hátha Bercikénél i... (2011.10.24. 16:57) Párizsi parti (7-10.nap)
  • Benyeszke: @diliqtya: ne is mondd, baromi ijesztő volt! :) (2011.10.21. 13:28) 4B jobb, mint 2B (1. nap)

Áruházláncok

2011.07.06. 11:02 Benyeszke

Elvileg ma remek kis görögsaláta következett volna a sorban, de tegnap eléggé felidegesítettem magam bevásárlás közben, így megosztom veletek azt ami régóta nyomja a lelkem, de idáig nem voltam benne biztos, hogy ilyesmit szabad/érdemes írni. De végtére is mire jó egy blog, ha nem arra, hogy leírjuk a véleményünket?!

Mielőtt belekezdenék a poszt érdemi részébe, bevallom én Spar-os vagyok. Ha van a közelben és tehetem mindig Spar-ban vagy Intersparban vásárolok. Egész egyszerűen azért, mert jó. Az áru is, a dolgozók is sőt az egyikben a hentesek folyton „kedves” megjegyzéseket tesznek.

Abban biztos vagyok, hogy mindenkinek van kedvenc áruházlánca, ahova gyakran és szívesen jár és most nem a hipermarketekről beszélek, hanem a városban is elérhető szupermarketekről ahol a napi/heti bevásárlást lehet intézni.

Van egy lánc amit teljes szívemből utálok. De komolyan. Egy darab pozitívumot sem tudok elmondani róla, és a hideg ráz amikor úgy alakul, hogy ennek a láncnak a boltjában kell vásárolnom. Csak azért se írom le a nevét, de annyit elárulok, hogy ez a lánc magyarabb a magyarnál.

Tegnap időhiány és praktikum miatt kénytelen voltam a Corvinban vásárolni, ahol ugye rendkívül nagy üzletük van. Korábban is rengeteg problémát vettem észre de a tegnapi mindent vitt. Csirkeszárnyat vettem, amit a hentes puszta kézzel pakolt a zacskóba és a szárnyakon olyan tollak voltak, hogy azt hittem kiverik a szemem. Olyan rendes szép első tollak amiket a kopasztás első fázisában kell(ene) levenni. Fél órába telt otthon mire mindet letakarítottam. Ennyi erővel vehetnék élő csirkét sokkal olcsóbban.Ez a kép a már megtakarított csirkéről készült.


De ugyanitt korábban a sajt/felvágott pultnál szerettem volna segítséget kérni egy olyan eladótól aki nem kiszolgált éppen hanem szeletelt valamit, többször szóltam, hogy elnézést tudna segíteni, egyszer rám nézett majd csinálta tovább a dolgát. Kedves.

Az egész működés fénypontját a pénztárosok jelentik. Szerintem a felvételinél a lassúság és a mogorvaság alapkövetelmény volt. Olyan szinten tetűlassúak, hogy az ember nem ideges lesz, hanem egyszerűen nem hiszi el. Egyáltalán nem segítőkészek, nem kedvesek, kifejezetten undokok, és nem tudok kivételt mondani amikor ez ne így lett volna.

Egyszer az egyik pénztáros megkérdezte, hogy a kuszkuszból ami a szalagon volt mit fogok készíteni. Mondtam, hogy salátát. Erre tovább kérdezősködött hogy milyet, de közben egy darab árut nem húzott le, sőt egészen a "„beszélgetés” végéig nem haladtunk egy tapodtat se.

Én megértem, hogy éhbérért dolgoztatják őket, szar körülmények és feltételek mellett, de ez engem mint vásárlót ott és akkor egyáltalán nem érdekel. Ő ott kiszolgál, szolgáltatást nyújt és elvileg az lenne az érdeke, hogy minél jobban teljesítsen. Ez olyan mintha én az irodában úgy venném fel a telefont, hogy „Mi van?!”.

Egyébként meg az egész cég megjelenése visszataszító, az a fajta dömping ami folyik a médiában, hogy érdekes módon ha élelmiszerrel kapcsolatos téma van, mindig a nagyfejű nyilatkozik, más áruházláncot nem kérdeznek meg, pedig akad még másik magyar is ha ez a kritérium. És persze a válságadót már ne is említsük ami megint csak különösen ezzel a céggel kivételez.

Akkor elfogadnám ezeket, ha maga a szolgáltatás jó lenne. Ha nem olyan strukturálatlan lenne a bolt belső kialakítása mint amilyen. Ha a friss kaján nem lennének legyek. Ha azok a francos eladók és pénztárosok legalább nyomokban kedvesek lennének. Utóbbihoz aztán semmi képzés meg képesítés nem kell, mindössze egy kicsi odafigyelés.
 

6 komment

Címkék: bolt bevásárlás spar cba

A bejegyzés trackback címe:

https://besbe.blog.hu/api/trackback/id/tr543043893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.07. 18:11:20

Engem már lovakkal sem lehet CBA közértbe vonszolni. Én leírom, ez az én véleményem, és arra alapozom, hogy többször is vettem romlott tejterméket náluk. Volt hogy a párom egész éjjel hányt egy tejföldjüktől, ki kellett hívnom az ügyeletet. Meg vettem romlott túró rudit is. Pár éve volt h többször pórul jártam. Azóta nem járok ilyen jelzésű boltba. Ha megjavulnak se megyek többé az biztos. Ilyen verseny helyzetben ezt megengedik maguknak? Hihetetlen.
Spar az nekem is bejön, Árkád Interspar pl., ott általában szép az áru és friss, de járok máshová is.

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.07.07. 19:04:54

@mosoly73: engem az zavar hogy a hatalmas hátszél mellett mennyire szar az egész koncepció: az áru, a kiszolgálás (főleg!). Egyszerűen rosszul érzem magam ha ott kell vásárolnom, pedig nagyon szeretek szupermarketbe járni.
És gondolj bele, hogy állambácsi meg őket támogatja csak azért mert a cég magyar. Ennyit erről.
Ha erre kell büszkének lenni mint magyar "termék" akkor elég nagy szarban vagyunk. :S

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.07. 19:12:04

@Benyeszke: Én nem is tudtam erről, hogy külön támogatják őket. Az eladókról amúgy is van egy véleményem, bárhol járok, szóval azon nem is akadtam fenn, de a romlott árut eladni aljasság, és persze nem tudom bizonyítani, meg milliós pereket nyerni ellenük, mint azt külföldön szokták. Most meg már évek óta nem vásároltam náluk, nem tudom mi a helyzet.

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.07.07. 19:23:25

@mosoly73: a támogatás nem közvetlen mert az elég gáz lenne. Csak valahogy nekik kedvezett a különadó. És ha élelmiszer téma van a tévében vagy a rádióban érdekes módon mindig az ő szóvivőjük beszél.
A múltkor nagyban hirdettek mascarponét akciósan, de arról egy szó sem esett hogy aznap lejár a szavatossága. Az ilyet más boltokban 25-50%-kal szokták adni megjelölve és nem sima akcióként. Na akkor különösen mérges voltam.

beacska 2011.07.12. 17:22:05

ha most elkezdenénk boncolgatni a "támogatásuk" miértjét, elég komoly politikai áthallása lenne (és nem csak át), úgyhogy ne menjünk bele, nehogy azt vedd észre, hogy letiltották a blogodat és csúnyán meg is büntettek. Maradjunk annyiban, hogy királyunk szívéhez közelálló fogathajtó van a dolog hátterében, és innentől szidjuk csak a kiszolgálást (azt tudtátok, hogy a Tesco pedig szocinak számít??? pedig angol. Ezt is megéltük fura kis hazánkban)

Nálunk ez történt a CBA-val: kb. 2 éve nyitott egy gyönyörű panoráma üzletet. Akkoriban mutogatták is a médiába, tényleg szép volt. Sokat jártunk oda, olcsó is volt, szép is, nem volt csalódás. Aztán elkezdték "leépíteni". Először csak eltünedeztek az extrák, aztán komplett pultok helyén álltak raklapok, később azok is üresen. Ma zárva van.

Kérdeztem kereskedő ismerősömet, hogy lehet ez, hisz "állami", kiderült, ugyan úgy működik, mint a Coop: egyéni vállalkozók üzemeltetik, csak "megveszik" (adóznak) a nevet. Hááát, így lánc- ez a kis magyar áruházlánc...

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.07.13. 09:33:23

@beacska: szerencsére van egy csomó blog amit előbb fognak letiltani mint ezt.
Egyébként valóban kettő dolog fontos az egész történetből: az áru és a kiszolgálás szar és a szóvivőnek nagy a feje. :D
süti beállítások módosítása